Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

onsdag 24 juni 2015

24/6-15 Sista läkartiden innan födsel

Hej Sveis

23 dagar kvar innan Pappa och syster Erika kommer.

Några morningar är det svårare att stå upp än andra. Jag sov dåligt i natt. Ont i nacken och känns inte bara helt enkelt. Blev tillslut kanske 4 timmars sömn. Men upp måste jag för nu ska vi till säkert vårat sista läkarbesök innan födsel.
Jag gissade på att han nu kanske väger 2.6kg och Jessica tror mer 2.7. Hon är lite nervös för vad läkaren kommer att säga. Det är hon varje gång. Hon vill så gärna att allt ska vara bra. Hon tar det nästan personlig om det inte skulle vara det. Idag var vi 40 minuter tidiga. Den här dagen var det inget problem att få taxi åt samma håll som oss och han körde dit på några få minuter. Det tar som regel extra lång tid eftersom man har med passagerare som gör att det blir omvägar. Så vi sätter på kafeet och tar oss en kaffe / te. Tror ni inte att läkaren är typ 40 minuter sen idag. Den enda gången vi har varit lite sena så var han i tid. Alla andra gånger så får man vänta och vänta. Det gör man som regel hemma också så det är inget konstigt.
Väl inne så blir Jessica vägd. Hon har gått upp 1 kg sen sist, alltså 2 veckor sedan. Det tycker läkaren är bra men Jessica vill helst inte bli så tjock. Mer att ta bort efteråt. Jag tar mig tiden och väger mig också. Hmm... ca 3 kg mindre än när jag reste hemmifrån. 3Kg på 7 vekor utan att träna. Hmm vet inte om det är så sunt. Men glad är jag:)

Undersökningen visar att blodcirkulationen i hjärnan och magen (tror jag) är bra.
Men hon har lite fostarvatten igen och det är det som gör att hon får ont. Han har fortfarande navelsträngen runt halsen så läkaren säger att här blir det kjesarsnitt. Hon får inte välja. Hon ville helst ha normal födsel men får ge vika efter barnets behov. Också på grund av det där så vill läkaren sätta igång födseln ännu tidigare. Först säger han 8 juli. VA! Nej inte den dagen. Vilken dags om helst men inte den. Det är juh min födelsedag. Ska det vara så att när jag äntligen får ett barn så ska den komma precis på samma dag som mig själv. Typiskt.

Nejdå, han skämtade bara. Jessica bad honom att säga 8de för att se min reaktion vilket hon skrattade länge åt efteråt. Men han vill flytta dagen från 10 till 6 juli. Första gången fick vi veta att hans födselsdag skulle bli 23/7. Så blev det 15/7, sen 10 och nu 6/7-15. Jag tror nästan han föds nästa vecka snart. 6/7-15, det vill säga att det är mindre än 2 veckor kvar. Då har han liten tid på sig att växa. Jo, så var det vikten då. 2.6 eller 2.7?
2478g. Oj, det var en liten växt från sist! Han kommer inte väga över 3kg när han kommer om 2 veckor. Den här blir en liten kille.
Så det vill säga. När barnet är fött så har jag en extra liten kille att ta hand om som jag kryssar fingrarna inte har några tilläggsproblem. Samtidigt som jag har Jessica att ta hand om i några dagar. Eftersom hon måste vila några extra dagar efter kjesarsnittet så kan hon inte resa hem till Cancun lika få dagar som det var tänkt. Jag tror jag ska höra med våras gemensamma vänner om inte dem kan komma med färdig mat till oss.

Innan vi går från läkaren så frågar jag honom om läkare som ordnar med vaccin till barnet. Om det är något jag själv tar tag i eller om sjukhuset kontaktar mig. Det är något jag gör själv och jag fick ett namn på en läkare som jobbar på Hospital Angeles där vi ska vara. Det är ett fancy sjukhust. Lite dyrare bara så ni vet ni som ska dit. Det är också av han jag får en bekräftelse på vaccinet som jag måste ha med mig vidare i pappersarbetet.
Så ville jag veta vem som kan hjälpa mig med dokumenter som bekräftar att Jessica födde på just det sjukhuset och bekräftelse på naturlig eller kjersarsnitt? Det var han som vi var hos nu. Det kommer vara med på födselsbeviset och han kan bekräfta att hon blivit behandlad av honom. Så då borde det inte vara ett problem att få tag på senare.

Papperen från notarien är nog färdiga att hämtas på fredag. Och översättningsdokumenterna fick jag inte ett svar på. Jag gillar inte att bli ignorerad. Tacklar att få ett, ”beklagar men inte färdig än” mycket bättre än att bli ignorerad. Imorgon är det mer handel och samt städ dag så jag ska se om jag tar mig turen förbi imorgon eller om jag ska vänta till fredag och ta allt tillsammans.
Advokaten skulle läsa genom en mail från oss och ge oss en respons. Den responsen sa han att han skulle ge oss för 1 vecka sedan. Och trots efter en påminnelse så har inget hänt. Det är så många slappa personer här nere. Eller det är mitt intryck. Kanske han har så fullt upp att han inte har tid. Men så säg det! Inte lova saker du inte kan hålla. Vi sitter juh och väntar på andra sidan. Hoppas han inte är lika trög senare när han ska göra ett viktig arbete för oss.

Ja, det blev juh inte en ny lägenhet då. Den gav dem bort till en annan utan att ge mig info. Jag satt så fint och vänta på att få komma bort och betala första hyran. I och med det försvann dyrbar tid att hitta lägenhet en annan stans. Nu blir jag här där jag är. Men jag tar över Jessicas lägenhet efter att barnet är fött. Den har bättre AC än vad jag har. Och tystare.

Nu som Jessica blir lite längrei Villahermosa efter födsel så har vi skaffat bröst pump, så vi kan få lite färsk bröst mjölk innan hon reser ifrån oss.



På köpcentret Altabrisa fick vi besök av Minimojer eller vad dem heter.





Om barnet föds den 6 juli och rykterna säger nu att det tar 20 dagar att få födselsbeviset så är det klart ca måndag 27/7-15. Om vi ger det en vecka extra för att vara lite mer säker så är vi på 3/8-15. Och så två veckor i Cancun, så kanske jag kan vara hemma före 20 augusti? Jag hoppas. Lite tur kan jag väl få ha? Då har jag varit här i 3.5 månader.
Nu har jag varit här över 7 veckor och har ca 8 kvar.

Godnatt och Godmorgon!


Robin B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar