Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

fredag 19 juni 2015

19/6-15 Firande i poolen.

Hej sveis

Glad Midsommar på er! Vilken härlig tid det här brukar vara. Vet inte om ni fick regn eller sol i år, det stod i tidningen att det var mycket dåligt väder på många håll. Här är det strålande sol och typ 30 grader varmt.

Svårt att veta hur man ska tänka på detta med jubileum. Jag och Tor Even gifte oss på midsommardagen ( imorgon) men samtidigt var det den 23/6-12. Ska man fira den 23 eller på midsommardagen? Midsommardagens datum flyttas juh alltid varje år

Ingen här känner till midsommar. Jag berättar om våran tradition om folk som dansar runt en jätte penis så tycker dem att vi verkar konstiga. Men absolut en rolig historia att berätta.

Pga smärter i höften och lätta blödningar så får inte SM gå ut till parken idag som vi hade tänkt. Hon får snällt hålla sig i sängen.

Skriva på ett nytt hyreskontrakt gick inte heller så bra idag. Jag skickade ett sms att jag var på väg. Med mig har jag passet och 12 000 pesos. Halvvägs får jag svar att hon som ska möta mig. Hon som själv kom med förslag på dag och tid till att göra det här. Hon har inte kontraktet klart och är inte hemma. Vi får ta det på måndag. Så bra då att jag är ute och går med så mycket pengar på mig. Jag frågade henne 2 gånger när det passade henne bäst. Hon gav detta förslaget. Men ändå är jag inte där och betalar. Jag frågar om hon skulle kunna skicka kontraktet på mail i loppet av helgen så har jag möjlighet att läsa det innan jag signerar. Hon svara bara att hon inte har det klart. Så jag förstår att jag inte kommer att kunna göra mig förstådd och får vänta till måndag.

Jag har inte lust att gå tillbaka hem. Det får bli köpcenter. In på ett cafe och lyxa till det med en kakbit. En ostkaka. Jag beställde en ”healt tea”. Apple och gurka såg det ut som. Tjejen bak disken undrar om jag vill ha varm eller kall. ”Cold, frio por farvor”. Tror du inte den kommer varm?... Det är mitt lilla midsommar firande.



Ringde morfar och bara önskade honom Glad midsommar och höra hur han har det. Berätta att det är bättre med mig nu än sist vi pratade. Försökte ringa mamma och pappa men jag kom inte fram. Troligtvis ett nätverksfel på min mobil. Men kom tillslut fram till Tor Even så vi fick språka lite.
Surfade runt på olika tidningar på nätet och facebook. Se vad de flesta har gjort eller planer på den här dagen.

Tillbaka i lägenheten somnar jag till. Vaknar av en invitation från Ricardo. Om jag hade lust och komma över till hans pool. Ja det ville jag! På vägen dit berättade jag om midsommar, att det är en relativt stor dag i Sverige osv... ” You wanna try a new Michelada” Den jag drack sist var inte god. Den salta ölen med chili och gudars moster vet vad som är i. ”I promise this one is better then the first one”. ”Ok”. Jag fick en mango drink med chili såklart. Så handlade vi öl på en annan plats och blandade. Mango godisar på pinne doppade i chili ska också i drinken.












Den här gången var det inte fullt så illa. Inte så salt som som sist. Inte min favorit drink och jag kommer inte beställa på eget initativ men det gick juh dricka den här.
Så min midsommar firande blev i tillägg till te och kaka,  lite alkohol och pool bad.

Godnatt och Godmorgon!


Robin B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar