Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

måndag 22 juni 2015

22/6-15 Hårklipp och ny kille på kaffe

Hej sveis!
25 dagar kvar innan Pappa och Lilla Syster kommer på besök.

Måndag. Inte hört något från frisören till Ricardo. Eller Rici som han kallas tror jag. Jag är trött på att vänta på en mexikanare, jag tar mig en till ett köpcenter och väljer första bästa salong.
Jag har låga förväntningar till att detta kommer att gå bra. I Oslo har jag en bra frisör som ordnat denna kallufs jag har idag. Tror jag gått till han i allafall minst 3 år nu.
Salongen har ca 4 frisörer ser det ut som och lika många personer som städar och tvättar året på kunderna. Frisören verkar bara klippa. Mannen som ska klippa mig är iallafall homo ingen tvekan om saken. Gubbig och har en skrattretande stil. Svarta men transparanta kläder så man liksom ser hud och fläsk och det är inte flatterande i hans ålder. Faktiskt passar nog inte kläderna han har någon i någon ålder. Jada han kan få sig en härlig 30 minuter med att klippa en ”ung” killes hår. Det bjuder jag på. Nej det göra jag faktiskt inte. Jag betalar juh 250 pesos:). Efter en noggran hårtvätt av en ung tjej så får jag min plats. Men det är inte samma person som kommer bort och frågar mig hur jag vill ha det. Det är en yngre kille. Yngre än mig och med mer stilfulla kläder än hans äldre frisör kamrat. Homo han med såklart. Det är ett gott tecken. Oddsen blev genast bättre. Han verkar vara i 20 åren... kanske mindre erfarenheter med klipp av hår men fin för ögat. Nu är det jag som är grisen:).
” I want the same, just shorter” säger jag till honom.
Killen pratar inte engelska men han verkar fattat vad jag menade. Kryssar fingrarna under skynket man får hos frisörerna för att det ska gå bra.
Ja, det blev faktiskt nästan det samma. Några detaljer jag inte helt tyckte var bra men dem korrigerar jag hemma med min egen trimmer. Den skarpa kanten på ena sidan. Ser ut som han klippt en en box.



Han får ett ändå ett bra betyg från mig. Han pratade inte med mig under hela tiden, för fokuserad och kan för lite engelska. Det var skönt. Bara ha någon som pillrar i håret utan att prata:)

Efter klippen tog jag en kaffe med en ny kille. Ja, jag vet hur detta låter som men det är inte så illa som ni kanske tror. Här nere behöver jag tidsfördriv. Gärna om tidsfördrivet kan engelska och är någolunda fin... nej jag menar intressant. Utbildad och rolig menar jag såklart.
Han har tjatat att möta mig och tänkte ja det kan vi väl. Man är lite som apan på cirkus. Många tycker man är intressant som kommer från Europa. Viktig för mig att kunna säga snälla och goda saker om Villahermosa eller Mexiko. Oartigt annars. Samtidigt som det inte går på kryss av att ljuga för mycket. Eller så är man som statyen lilla sjöjungfrun i Köpenhamn. Alla har stora förväntningar och så när mans er henne så tänker man. - Är det allt?

Han utbildar sig till läkare, en till läkare i vännekretsen. Har bil. Bor med sin mor och far som många gör en längre tid än hos oss i skandinavien. I Villahermosa är det vanligt att man utbildar sig till läkare. Måste vara ett läkarmekka här.

” I have to go to pick up my mom” säger han efter att han fått en telefon.
”Ok, you guys are going shopping?”
”I dont know, she wants to come here”
”Why dont she just come and meet you here then?”
” I think she wants me to meet my uncle”
”Why doesnt she tell you that, if that is what she wants you to do?”
”I dont know”
”He is your moms brother?”
”No”
”Ok, your dads brother?”
”No”
”?”
”He is my mothers uncle but he ses me as his son, he is like 70”
”Ok, yea if he is here visiting you should see him. Rude not to.”
”No he lives here”
”You havent seen him in a long while?”
” He wants to see me everyday”
”Why everyday? Is he dying?”
”No his not. And I dont know why. I didnt see him yesterday so I should see him now”
Jag tar hintet när någon känner sig färdig och vill bryta upp en fika.

Väl hemma igen. Vad händer nu? Kanske lasta ner en film från itunes? Jag bör ha ett snitt på internett användning runt 350MB. Jag ligger på 570MB. Lite för mycket om det ska hålla hela månaden. Så itunes borde jag vänta med. Det är typ 2 dagars surfande. Hmm.. Klockan är 20.00, 32 grader varmt ute och det är allt för tidigt att sova. Jag kan börja med att fixa till håret som frisören inte helt fick till.

Annars har dagen varit bra och kändes ganska kort. Tor Even erkänner att han saknar mig och på tonfallet i meddelandet ( om man kan påstå att man läser ett tonfall) så saknar han mig mycket. Inte lika roligt hemma utan mig.

Inte fick jag signert något nytt kontrakt på nya lägenheten. Hon har inte svarat på mina meddelanden. Min mäklare ska ta kontakt med dem och höra om det är något fel. Imorgon ska jag skicka ett sms till universitetet och höra om papperen är färdiga.

Godnatt och Godmorgon!


Robin B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar