Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

söndag 28 juni 2015

28/6-15 Sakt sakta bättre. Men nu hälvvägs.

Hej sveis

19 dagar kvar innan familj kommer på besök.

Den här influensan höll i sig längre än väntat. Hostade och snorig. Det var min start på dagen. Tyvärr var jag nöd till at avlysa en tur in till centrum med Jessica. Hon hade "cravings" för en liten matbit som finns att hitta där inne. Det er en platsmugg som fylls med kokt majs, blandas med vatten, salt och majonäs. Yep, jag smakade, men inte min grej.

I morgon ska jag hämta mina dokumenter, nu ska väl allt vara ok. Bara det inte varit ett nytt rån eller en brand på universitet som gjort att ingen är på jobb. Eller Miguel som jag ska till är sjukskriven. Vad som helst kan hända. Varje gång jag har tänkt, - yes nu är papperen i hamn. Så är det alltid något som händer som jag inte tänkt på.

Jessica ser ut till att ha det bra. Hon har lite ont i ryggen ibland. Smärta i höfterna kommer och går. Kanske är vanlig foglossning? Men så kan hon ha lite ont när pojken rör å sig och det tror hon är för att hon har lite fostervatten. Jag vet inte hur mycket det stämmer. Det är bara vad hon och läkaren säger. Jag tror jag har på plats för att ta emot han nu. En sak ser jag att jag inte har. Och det är en vanlgi mössa. Jag har solhatt men ingen mössa till att hålla honom varm. Det måste jag kika efter i affärerna.

Nu har jag varit här i hela 8 veckor!
Det är nog max 9 veckor kvar innan jag är på skandinavisk jord. Men det är så och si halvvägs.
Jag ber om att den tiden som har varit, symboliserar hösten/vintern. Den tunga tiden med få ljusglimtar. Och nu kommer våren med flera sköna pauser i vardagen för att sen sluta i härlig frihet:)
Lika lång tid kvar fast nu får jag sällskap typ halvparten av en tiden!

Om två veckor lätt, så är det en ny dans som dansas. Då är det att aktivera Svenska ambassaden och så vidare. Vi har varit i kontakt med dem tidigare men det är först nu som deras arbete kan förberedas. Måste vi till Mexico City eller kan vi hänga i Cancun i väntan på pass? Det måste vi få klart.
Jessicas mamma kan inte komma hit till Villahermosa som det var tänkt pga tidigare födsel så hon hoppas att vi kan ta en tur förbi Cancun innan vi flyger hem. Hon vill träffa oss och lillen.

God natt och God morgon!

Robin "Locito" B-R
Locito betyder lite galen/tokig (manlig version) Jessica är en locita.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar