Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

torsdag 2 juli 2015

02/7-15 Mycket tankar i litet huvud

Hej sveis

Nu 15 dagar kvar till besök av familj.

Tidig på morgonen får jag ett meddelande av en person från Agenten. Hon har kommit över dokumenter som hon undrar på om jag vill ha. Jag fick se bilder och det såg ut som det var bilder på de 2 embryor som blev satt in. Inga papper som jag Måste ha, men som kan vara Kul att ha.
Så jag sa ja till det och vi ordnade ett möte. Precis i bäste tvätt tid men jag och Jessica tog en tur till närmaste köpcenter och väntade på henne. Hon hade mycket skit att berätta från insidan. Hon gillar heller inte sina chefer. Hon använde också ordet ”hate”. Misstänker hon var frustrerad och tömde sig på oss. Iallafall gott att veta att det är flera som är arga och irriterade på samma personer som mig. Det styrker att det inte är/var vi som var/är problemet. Tråkigt att höra hur dem placera främmande kvinnor i samma rum när dem ska resa till Cancun för att få medicin och få embryor överförda. För att spara på utgifter såklart. Utgifter som IP har betalad goda pengar för. Dem gjorde inte det tidigare. Men nu är det nya chefer och dem bestämmer att så ska det göras. Ibland får också koordinatorn dela rum med den blivande SM. Om lands chefen ser en möjlighet till att spara 1 krona så ser hon till att den kronon inte blir använd. Spelar ingen roll om det går ut över andra.

Nog om det. Snart är jag färdig med dem.
” Jag har aldrig slutat tro
att efter varje natt väntar gryningen ”

Jessica har känt sig lite dålig i det sista. Typ febrig och ont i halsen. Samma skit som jag hade. Det gick väl inte att undvika. Vi umgicks inte när jag var som dåligast, men mot slutet när jag var bara lite dålig så behövde hon hjälp att handla. Då var det bara att ge sig iväg. Hon berättade att i onsdags var den roligaste dagen på länge. Hemma i sin lägenhet tänkte hon på dagen med mig och skrattade för sig själv så mycket att hon var nöd till att gå på toan. Då har man kul.

Advokan kom idag och fick mer dokumenter från mig. Nu är det bara 3 till som kommer efter barnet är fött. Han ska på börja sitt arbete nu, så han behövde veta vad barnet ska heta.. Ups. Det har jag inte 100% bestämt. Men nu har jag gett han det namn jag har tänkt mig. Så man kan nog säga att jag har bestämt mig nu. Eftersom det namnet kommer han att använda när han ska fixa födselsbeviset. Och jag tror inte att jag kommer att byta namn om 2-3 månader när mer saker börjar vara på plats hemma. Då har vi blivit så van det namnet att det känns helt riktig. Du kan undra vilket namn det är? He he.. Du får nog vänta tills han är fött. Någon hemlighet vill jag ha för mig själv, det har jag så få av. Inte en gång Tor Even har fått bekräftat det än, men han förstår vilket namn det är.
Så utan att veta det så valde jag nog namn idag. :)

Jag har läst på lite inför kejsarsnittet. Alltså.. min mage vänder sig bara att läsa om det. Hur ska det gå att uppleva det? Ni som kommer efter mig, har ni tänkt på detta? Bedövningen i ryggen, och hon ska ligga litte snett för att inte utmana huvdådran för mycket. Ser man instrumenten som förs bakom det snälla skynket som man inte ser något. Ser man blod? Hör man ljud när det skär och allt det där? Man hör nog sug ljud när dem suger upp blod och andra vätskor. Den vätskan, ser man det i plaströret som leder blodet till.. ja vart det nu går. En typ av behållare någonstan. Fast det är ett skynke som gör att man inte ser, så Vet jag vad som händer på andra sidan. Bara tanken på det gör att jag känner obehag. Ja du kan säga att det är helt vanligt och det är många som gör detta varje dag och det är för en god sak osv. Men jag känner ändå obehag.
På toppen av det hela så ska jag liksom klippa navelsträngen. Jag tycker det är illa nog att pilla fram en sticka i fingret. Eller det att det tog mig 1 år att komma över mitt ärr efter blindtarmsoperationen. Jag kunde fysiskt inte ta på det i ett års tid. Nu ska jag känna hur det är att klippa igenom en navelsträng. En del av en kropp. Säkert lite segt men på grund av vass sax så går det enkelt.

Trevligare att tänka på är vad jag ska ha på mig!?:)
Jag tänker så här. Barnet ska ha kroppskontakt kort tid efter födsel så jag borde ha på mig som passar till det. Så en skjorta borde väl vara bra? Då är det bara att öppna knapparna så är huden där. Men jag har fortfarande kläder på mig. Behöver inte ta av mig och vara halvnaken. Till den skjortan ett par passande shorts. Eller är det kallt på det rummet? Men samtidigt så kanske jag inte få ha mina kläder alls på mig. Utan bara operations ”uniform”, då får jag inte välja alls. Då blir det vad det blir. Jag har tänkt att filma så mycket jag kan. Men det blir svårt när jag får barnet då har jag inga händer till kameran.

Varje dag pratar jag och Jessica om det som kommer och de få dagar vi har kvar.
Första gången vi möttes var på en restaurang i Cancun sent i Oktober 2014 och nu så är vi här.
Jessica är mest nervös för narkosläkarna som ska ge henne bedövningen. Hon känner sina kolleger i Cancun och litar på dem. Dessa är okända och gillar inte att den biten av processen. Mer nervös för det än något annat har jag intryck av.

Nu har jag max 1 vecka kvar av den typen liv jag har. Sen startar en ny period i mitt och Tor Evens liv. Svårt att förstå vad det faktiskt innebär. Hur kommer det bli? Hur kommer det livet att se ut?
Jag tänker lite så här. Det flesta tankar jag kanske har på hur jag vill ha det, kan jag bara kasta ut genom fönstret. Det blir nog sällan som man tänkt sig. Såklart måste man juh ändå försöka på det man tror man vill ha. Och sen inse att det inte funkar och så ändrar man på sig.
Den stora frågan i det temat är:
Hur lång tid kommer det att ta innan jag hör mamma och pappas röster komma ut genom min mun?

Nu är det 2 i Frankrike och 2 från Taiwan som läst vart inne på bloggen. Jag förstår inte vem är det som jag känner där? Men jag ser att jag tappat publik. I början var det över 30 stycken sidovisningar och nu är det mer 12. Hade jag varit en såp-opera hade jag blivit kansellererad. Inte lika rolig eller spännande längre:)

God natt och God morgon!


Robin ”locito” B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar