Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

fredag 3 juli 2015

03/7-15 Inte konstigt att man blir galen när inget händer och du kan nästan inte gå någonstans.

Hei Sveis!
Nu bara 14 dagar kvar till familj på besök.

I brist på annat att göra har jag satt ihop en liten spellista med musik som jag vill spela när barnet är på plats. Det är väl att han ska ”hjärntvättas” med min musik smak. Haha..Nejdå det är inte alls så.
Men ja jag har en lista till han. Hoppas han gillar något av det.

Jag är en aktiv person på att jobba upp nätverk. Fortfarande. Så idag mötte jag en ny person. Han är mer en oljebransch kille som vill prövas sig i Nederländerna. Hans styvfar jobbar dock som kirurg på sjukhuset som vi kommer att föda på, så han har pratat med honom så om det skulle uppstå något oväntat negativt med mitt barn. Som att vara felskapadad eller något så ska det finnas hjälp att få från den fronten. En billigare möjlighet pga min kontakt. Nu vill jag inte att det ska behövas, hade jag varit troende hade jag bett till högre makter. Men eftersom jag inte är det så blir det väldigt fel av mig att göra det. Men Om det skulle behövas så är det alltid bra att känna riktiga personer på riktig plats.

Advokaten dök inte upp. Fast han flera gånger sa att han skulle komma samma tid till mig idag som igår. 15 minuter efter ”samma tid” skickade jag ett sms och frågade om jag skulle fortsätta vänta på honom. Han bad om ursäkt och kommer imorgon istället. Klockan 9 på morgonen.
Ja, förstör mina få dagar som jag har lyxen att få sova länge, det är fin gest:)
Den enda som ska göras är att jag ska signera på ett pappers om säger att han är min advokat.

Jessica har en liten feber så jag hjälper henne när hon behöver hjälp med diverse saker. Idag köpte jag lite jelly bellys till henne. Det har hon aldrig ätit tidigare. Eftersom hon ligger inne hela dagen så kunde det vara kul med lite gott att äta. Så blev jag kvar lite längre, såg på CSI. Har sett några episoder av CSI och Criminal Minds med spanskt tal. Det är inte de svåraste serierna att följa med men såklart så försvinner nyanserna och det mesta av spänningen. Men.. trevligt med sällskap och så pratar vi oss gjenom episoderna. Om våra privatliv eller vad vi ser på tvn.

En sak är mycket tydlig. Det är att för folk flest är det ett tuffare liv i Mexiko än hemma. Fler tragiska öden. Och en mycket mer maskulin temperatur. Mannen är alltid kung. Män som har flera familjer. Tråkiga skillsmässor. Droger. Fysisk misshandling. Bara för att nämna några vanliga problem. Såklart har vi allt det här med och säkert mer än vad jag känner till. Men jag upplever det tydligare och ”vanligare” här.

Det händer inte mycket just nu. Nu är det mer en väntan. Väntan känns lång fast det är bara några dagar kvar. Det får mig att tänka på de månader som gått. Inte bara månader utan flera år ibland.
En ex sa till mig en gång: ” Robin, du har pratat om barn sedan vi var ihop och då var du 17 år”.
Så för mig har det varit en del av mitt liv länge. Jag visste inte då hur jag skulle lösa den uppgiften, men att när den dagen kommer så får den bara lösas.

Åren gick, jag gjorde andra saker. Sen började tycka att åldern började krypa lite längre upp än vad jag såg för mig att jag ville vara när jag blev pappa. Jag kommer från en ung familj så att få barn efter 30 kändes gammalt för mig när jag var i mitten av 20 åren. Mina två syskon fick sina första barn när de var runt 21. Så för mig att börja efter 30 blev liksom sent. Och mitt barn kommer vara för liten för att leka med deras.
Mina mor och far föräldrar lämnade oss en efter en i tidiga åldrar. Personer som var mig väldig kär. Personer som jag hoppades skulle vara endel av mitt/mina barns uppväxt till en viss grad. Att stolt kunna visa fram till dem mina barn. Dela tankar och stunder tillsammans med dem. Helt absurd tanke kanske, men den är / var där. Nu har jag morfar kvar som också betytt mycket för mig och min uppväxt. Som så många i närmaste krets. Jag har ringt och pratat med honom 2 gånger sen jag reste ner hit. Han följer inte med på internet som ni:). Han har så fina ord att säga om det jag gör. Hur mycket han vill att detta ska gå bra. Det betyder mycket. Han börjar närma sig 80 men har inga problem med homosexualla som skaffar barn. Han har problem med människor som inte tar gott hand om sina barn. Inte ger dem kärlek och god uppfostran. Sen kan man diskutera vad det innebär men poängen är att han diskrimenerar inte på kön eller sexualitet.
Jag har haft god kontakt med han hela mitt liv, men det var gott att kärleken visas när man behöver den som mest.
Nu bor jag inte i samma stad som min släkt. Så att mina barn får ett liknande förhållande till mina föräldrar eller min faster, farbrors och morbror som mina syskon barn är lika med 0. Men det kan fortfarande bli något bara jag lägger manken till. Dem blir inte yngre dem heller. Så jag kände en liten panik när jag var ca 25 om att det måste hända snart.

Tor Even fick ner mig på jorden och tillsammans har vi sparat oss fram till att det en dag var möjligt. Sista 2 vintrar har jag gått hem från jobbet. Dels för att jag gillar att gå, men mest för att spara busspengar. Jag valde att gå hem i minus 15 grader några gånger eller i djupsnö bara för att spara pengar och träningsavgift. When Im in, Im so full in! Att gå hem tar mig ca 1 timme och 10 minuter. Vi var helt klara på att vi inte ville låna pengar till detta. Vi ska inte sätta vår ekonomi och framtid i en olust situation. Då blir det också svårare att njuta nuet när barnet är på plats.

I dag inser jag att det var nog bäst att vänta lite. Att jag skulle mogna lite till. Att vi som par behövde mogna lite till. Säkert att Tor Even behövde mer tid. Ekonomi och lägenhet på plats. Fast att jag möjligen blir arbetsledig till våren var inte helt planlagt i den kalkylen, men det kommer att ordna sig på något sätt. :)

Resan hit har varit tuff och jag vet inte om jag klarat det lika bra som 25 åring. För historiens skull så kan vi säga att det var bäst att vänta:). Så kan också Tor Even få skryt för att han fick mig att inse att det var inte så illa att vänta. Ha ha.

Jag tror jag är inne i en fas som Tor Even hade kallat: En babblingsfas.
Jag pratar och pratar men det ger ingen mening och leder ingenstans. Men nu står det liksom stilla här och då får man så mycket tid till just sånt tänkande. Varför jag det här? Det har jag inte tänkt att svara på nu. Dels för att det skulle ta så enorm lång tid att debatera med mig själv. Men också för att jag har inget enkelt svar på det.

Jag håller födselsdatumet lite hemligt så ni får en överraskelse till veckan. Men det är innan nästa helg. Så inte många dagar kvar. Och min sista helg.

Vi är inte Cher som Turn back time lite nu och då. Han kommer strax och då är det dags. För sent att dra oss ur nu:).

God natt och God morgon!


Robin ”locito” B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar