Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

onsdag 1 juli 2015

1/7-15 Nu är vi i månaden och mer datom jag "borde" rest hit.

Hej sveis!

16 dagar kvar till familjen är på besök.

Woaow, tänk att nu är det juli. När jag ser tillbaka på mina snart 2 månader här så går tiden relativt fort. När jag var mitt i det värsta gick den urlångsamt. Tid är ett underligt fenomen när man tänker på hur tid upplevs. Jag bör vara halvvägs nu.

Imorgon är enligt min app barnet 37 veckor gammalt. Den säger att barnet är så gott som färdigutvecklad endast finjusteringar återstår. Det får vi hoppas, så han inte ligger på efterkjälke. Barnet anses inte vara född för tidigt om han kommer nu. Yes! Det står också att fostret växer lite långsammare de sista veckorna. Det kan jag lova. Men först till morgonen.
När jag vaknade idag. Tänkte jag vad skönt det var att det inte var något särskilt som skulle hända. Inget möte, inga papper och inga måsten. Idag kunde jag för första gången slappna helt av. Läser genom VG, dagbladet och DN. Lite facebook så hör jag ett pip från min Mexikanska mobil. Det är från Jessica. Då hade hon i natt fått något vitt sekret från....*gulp* underlivet. Glad jag är nu att jag får en pojke. Så inte det kvinliga könsorganets ord ska användas särsilt ofta. Annars hade jag måste lära mig det ganska snart. Hon hade fått en dit hos läkaren kl 12, men vi kunde ta det dagen efter om det passade bättre för mig. För mig? Det är inte mig det handlar om. Herregud behöver hon assistans så gör vi det nu. Klockan var 10.30. så vi bör ta en taxi om ca 45 minuter. Så då blev det möten iallafall.

Enligt läkarens apparater så har han gått ner 12gr sen förra veckan! Nu ska man inte följa slaviskt efter de kalkulationerna men det borde väl ändå inte gå ner? Medan han körde sitt ultraljud på Jessica så frågade han om barnet rörde mycket på sig. Så hoppar barnet till och ger nästan en spark tillbaka till läkaren. ”Si” svarar Jessica.
Jag frågade doktorn om det var något specielt som gjorde att han typ inte växt något sen förra veckan? Och om det indikerar på om det kan vara något fel? Får det några konsekvenser? Fick inget vettig svar som jag klarade att förstå med den lilla engelska Dr Sergio Cruz Romaro kan.
Amatören i mig, misstänker nog att det kan vara navelsträngen runt halsen som stoppar något av maten. Kan de ha en faktor?

Bilder från när vi sitter och väntar på läkaren. Och sen från läkarens kontor + våg. 





Mellan klockan 13 och ca 14 kan det till tider vara omöjligt att få taxi i Villahermosa. Då är det nämligen vakt byte. Det tog oss ca 11-12 taxi bilar innan vi fick napp.



Efter tur till Soriana och bank så är vi hemma. Vi får veta av ägaren Juanita att slangen till vår tvättmasking har en ”förlängingslang”. Så istället för att fylla hinkar så lägger man den rätt i duschen med en gång. Vi går upp och provar med en gång. Där hänger en blå stor slang. Kan det vara den? Det var det. Och så bra det fungerade. Jessica börjar skratta. ” After 2 months, now we know”. Jag måste göra detta imorgon när jag tvättar. Torsdagar är min tvätt och städ dag. Då blir allt jätterent!

Jag vill inte skrämma er, men kriminaliteten har ökat mycket sista två veckor. Specielt i Tabasco området. Nästa varje timme är det ett rån eller någon blir misshandlad. Polisen har i tillägg blivit mer passiv. Någon typ av politisk våg av något slag. Jag har fått beskjed om att inte längre gå efter vägen till affären eller köpcentret som ligger intill. Inte ensam iallafall. Vit som jag är så är jag ett perfekt mål. Jag har två gånger gått en längre distans på kryss av Villahermosa. Det fick jag sträng beskjed att inte göra igen. Jag passerar för många osäkra platser. Dumma mig.

God natt och God morgon!

Robin ”locito” B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar