Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

onsdag 1 juli 2015

30/6-15 Nu har jag allt av dokumenter som jag ska ha vid den här tiden!

Hej sveis
17 dagar kvar till familj kommer hit.

Idag slog jag två flugor i en smäll. Jag hämtade mitt original kontrakt med Mexikansk apostille och umgicks med en kompis samtidigt. Fick han att köra mig dit och hem. Medan vi väntade på att notarian kunde ta emot oss gick på ett kafe. Han är 23 och jag har inte fattat vad han ubildar sig till, men det är en sorts läkare. Han vill gärna till europa, så han frågar massor om hur vi har det. Och han har googlat svenska och försökt lära sig svenska ord. Så jag har kommit med några tips till han. Han hade också googlat ” handsom swedish men” och fick upp en 10 top lista. Hans favorit var Måns Zelmerlöf. Såklart. På vägen hem spelade jag lite svenska artister för honom. På svenska och engelska. Naturligtvis blev det 3 Carola låtar:). Avslutade med att spela Måns heros.

Nu har jag äntligen alla papper som jag ska ha nu. De sista kommer inte för efter barnet är fött.
På torsdag ville advokaten ha ett nytt möte och få de sista papperen som jag samlat in. Plötsligt vaknade han till. Jag tror inte jag ska nämna just det här papperet från notarien. Jag är inte så säker på att han behöver det. Eftersom det ska användas till ärenden som riktas ut från Mexiko. Och advokaten jobbar inått mot Mexikanska myndigheten. För att vara säker på att den advokaten inte spelar dubbel agent tänker jag behålla originalet om det är möjligt.

Imorgon är de att kopior på mina id handlingar som är översatta till spanska och printa ut id bilderna på Sandra och Ricardo som var vittnen hos notarien den dagen. Jag har skickat dem på mobilen och på mail till advokaten men har inte fått ett vettig svar tillbaka om dem är goda nog eller inte. Jag har också bett han om att han kan printa ut bilderna på sitt kontor. Varför ska jag göra det som inte har printer? Han öppnar filen och trycker på print så är det klart. Enkelt som en plätt. Latskap.

Annars är det bara att vänta nu. Barnet kommer juh nästa vecka. Läkaren har schemalagt kejsarsnitt nästa vecka. Även fast barnet blir vecka 37 nu den här veckan så vill han inte vänta längre pga lite fostervatten och så att han inte vill ut vanliga vägen med navelsträngen runt halsen. Han vill ha mest möjlig kontroll.

Jag och Jessica pratar mycket om det här nu. För henne känns det bäst att vi kommer ha 2 nätter tillsammans på sjukhuset efter födseln. För att sedan bo grannar. Tillslut reser hon hem. Att stegvis avlägsna sig från barnet. Hon tror att den stora omställningen från att vara gravid i 9de månaden till att inte ha barnet i magen och i tillägg inte se honom. Kanske blir en svårare upplevelse än att ha en snabb nedtrappning eller vad jag ska kalla det för. Såklart hade det varit bäst från mitt perspektiv att vara ensam med mitt barn, men tror samtidigt att mitt samvete inte gillar att hon ligger i ett annat rum och känner sig ensam. Det är max 2 nätter.

Idag är det födelsedagen till min kusin Karolina, men jag hittade inte hennes nummer på mobilen eller hennes sida på facebook. Tänkte hälsa grattis till henne. Grattis Karro!

God natt och God morgon!


Robin ”locito” B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar