Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

söndag 5 juli 2015

5/7-15 Packat och klart

Hej sveis!

Nu är det 12 dagar kvar till familj kommer hit.

Jessica mår bra idag. Vi kunde till och med gå till affären. Handlade in lite extra mat. Vatten osv. Nu som det börjar närmar sig så är det bra att kunna frysa in lite mat så vi inte måste gå så ofta.

Jag tror att min och Jessicas historia inte blir den typiska A4. Då vi först har haft 2 månader tillsammans här. Jag har följt henne till läkaren, handlat mediciner och varit ute på restaurang osv. Efter födseln är vi bägge ensama här och hon måste vänta ca 1 vecka innan hon kan resa hem. Hon är min granne så den första veckan kommer hon att umgås med barnet hon födde i en period efter födsel. För mig är det bra med ett socialt sällskap och någon som har ett par extra händer om jag skulle behöva. Vi hjälper varandra.

I morgon föds han. Så jag kan inte tänka klart. Från och med i morgon är jag pappa. Det känns helt otrolig. Och jag kan inte helt förstå vad det innebär. Jag kan inte förstå att det är sant. Alla år med sparande, letande efter information och diskutioner. Flera gånger har trott att det nästan inte skulle hända. Och så nå ska det hända i morgon! Skam den som ge sig. Tråkigt att inte ha Tor Even här. Ett specielt ögonblick att dela med sin äkta hälft. Eller min syster som har i många år nu sagt att hon ska vara här när barnet föds. Det gick tyvärr inte att få till, men hon kommer om få dagar:)

Jag kan inte understräcka tillräcklig hur mycket jag kryssar fingrarna att han är frisk och skapad som man ska. Vill inte de flesta föräldrar det om sina barn?

I morgon börjar jag min 10de vecka här i Mexiko. Jag hoppas jag har max 7 veckor kvar totalt innan jag är hemma igen. Men nu det här sista 7 är jag inte lika ensam. Först har jag som sagt Jessica kvar till den 14 juli. Sen kommer papps och syster sent den 17de juli. Det är typ 3 dagar helt ensam. Inviterar vänner såklart, men ändå. Så reser familjen den 29 juli och Tor Even kommer kanske hit den 4de augusti. Det blir 6 dagar ensam. Det är ett litet stretch men måste gå.

Nu är det dags att sova. Stor dag i morgon!

Önska oss lycka til!

God natt och God morgon!


Robin ”locito” B-R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar