Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

tisdag 14 juli 2015

8/7-15. Min födelsedag

Hej sveis
Nu är det bara 9 dagar kvar innan familj kommer på besök. 


Äntligen fått sova lite och äta lite. Nu är det min födelsedag. Vad ska man hitta på med? Jag orkar inte invitera mina vänner på kaffe besök samtidig som det hade varit kul att samlas. Men kanske mest för att dem ska få se Khyan.


Flera trevliga hälsningar på FB. Jag är inte helt glömd:)
Det var 1 sak som måste göras och det var att resa med Jessica till sin läkare. Där skulle hon få papper till sin sjukförsäkring och jag mina till min advokat. Bevis på att hon fått behandling av honom och att hon födde Khyan med kejsarsnitt.
Jag förstår inte varför de Mexikanska folket vill klä på han så mycket kläder när vi hemma i skandinavien har mindre kläder i ett kallare klima. Skynke över bilstolen är väl som det ska. Dels för att inte få direkt solljus men också för att inte få några sjukdommar från luften/vinden. I taxin som vi tar får jag ha bilstolen i famnen. Det finns ingen möjlighet att fästa stolen i något. Jippi.
Själva resan dit och tillbaka går bra. Lite matning så sover han. Än så länge iallafall.


 På vägen hem stoppar vi på ett köpcenter för att ta ut lite pengar. MEGA Deportiva. Där kan man ta ut 6600 pesos på Santander. Passar på att ta en kopp te på en cafe vid sidan av. Handlar lite mat och en kaka för att fira mig själv. En oreokaka.









Lite senare på kvällen innan jag och Jessica började med kakan får jag meddelande från vår vän Sandra att hon kommer på besök. Och med sig hade hon en kaka! En äppelkaka. Och den var ganska stor. Det kunde lätt 10 personer delat på. Vi väntade med oreokakan.




Energinivået är inte på topp än, så Jessica tar Khyan över natten igen.

Varje gång som jag får Khyan till att äta från nappflaskan så blir jag lite lugnare. Yes, jag klarar att hålla honom vid liv några timmar till! Varje gång är en seger. Han äter inte så mycket än, nästan inte fullt så mycket som är önskligt. Men det kommer kanske?

God natt och God morgon!

Robin ”locito” B-R








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar