Mig

Mitt foto
En drömmare som alltid kommer att vara i sina bästa år.

Arkiv

onsdag 22 juli 2015

9/7-15 till 22/7-15

Hej sveis

Jag skrev ett inlägg men det kom visst inte med.
Vi har det ok, jag och Khyan. Han har det säkert bättre än jag då jag gör allt för att han ska ha det bra;).

Det vae tungt och se Jessica lämna oss. Hon umgicks med oss varje dag och det knöts band mellam oss alla. Ville inte se henne ledsen. Men den här dagen måste komma och juh tidigare desto bättre.

Någta dagar helt ensam sen kom familj.

Pappa och Lilla syster är här. Går inte att beskriva vilken skillnad det är från tidigare. Sällskapet, hjälpen och någon som undras över samma saker som jag.
Klart det har grinats. Mest av lycka och kärlek. För mig också för att få den tryggheten jag inte haft på över 2 månader. Stress som släpper. Vi har mer roligt än något annat. Jodå ibland blir det struligt med möten och otroligt varma bilturer.

Vi är nu i Paraiso, ca 1 timme norr om Villahermosa. För att få omväxling och känsla av semester i väntan på nästa uppdrag.
Såklart behövde vi ta en taxi tur på ca 700nok för att ta mig, Khyan och Erika till Villahermosa. Där möta advokaten som tar oss till ett offentligt kontor som skriver ut födselsbeviset till Khyan.
Sista delen är att få en apostille på den men sen är den Mexikanska delen klar.
"Bara" den svenska kvar.

I Paraiso har klarat att bli brända. Mest pappa. Ser himla roligt ut.

Nu fick vi veta att vi måste ta en tur till Cancun för att en man där ska skicka kopior av samma dokumenter som jag redam gjort till ambassaden i Mexico City. Dem blir mer giltiga om han skickar kopior av dem med dhl till ambassaden så dem kan skicka dem vidare till Sverige. Jäkla tungt och byråkratiskt. Bara att göra det.

God natt och God morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar